1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Honda Sİlverwing FJS600

Gönderilme zamanı: Pzr Eyl 12, 2021 9:22 am
gönderen disco
Bir efsane!

Resim

Resim

Resim

Resim

Şehir içinde kıvrak ve atik, uzun yolda daima güçlü ve konforlu. Her daim güvenilir, yakışıklı ve tatminkar.

Honda Silverwing FJS 600!

Evet yeni kasası çoktan çıktı. Evet 400cc versiyonu da var ve evet bu scooterı neredeyse bilmeyen yok.

Ben şu anda 2. Silverwing'ime sahibim. Önceki 2008 modeldi şimdiki ise 2003 model. Önceki kasayı alırken o kasanın kokpit bölümü çok daha hoşuma gidiyordu ama iş yeniden Silverwing almaya döndüğünde bu eski kasanın kokpiti çok çok daha fazla hoşuma gitti ve yapışıverdim :) (ikizler burcu işte)

Nelerine hayranım?

* 1.85 boyundayım. Oturuşu çok keyifli. Motor hakimiyetim nefis. Bir çok motor yanında sürücüsü yokken çok heybetli durur ama yanına geldiğinizde ürker titrer, hatta üstüne bindiğinizde sönüp gidenini çok gördüm. Park halindeyken 1000RR gibi duran ama üstüne binince mobilete dönen motorlar var yahu.
Motor işi zevk işidir, dışa vurumdur, fazlasıyla kişiseldir. Motorcu adamın gözü yolda olduğu kadar sağdan soldan gelen yansımasında da olur. Kendini keser :) İşte o vakit altındaki motorun heybetsizleştiğini sezdiğinde içi sıkılır...
Silverwing heybetlidir efendim. Devasa değildir, yarma değildir ama kalıbını hep korur. Bunu yaparken de estetiktir, öyle otobüse biniyor izlenimi de vermez...

* Yükleme: İster arka çanta tak, ister 50 küsür litre bagajı kullan ister bacak arası çantası, ister artçı koltuğuna yüklen 180kg'ımı geçmezsen ve aerodinamiğini fazla kurcalamazsan ip gibi gidersin. Bu motorda derdiniz A noktasından B noktasına nasıl ulaşacağınızla ilgili olmaz. Direk B noktasının kendisi ile olur. Orada ne yapayım, ne giyeyim, mangal da mı alayım, çadır 3 kişilik mi olsun.... Abartabilirsiniz evet, motorunuz abartmayacaktır çünkü o viraja nasıl gireceğini ve nasıl çıkacağını hep bilecektir. Rampaymış, sollamaymış fiyuuu...

* Dayanıklılık ve güven: H O N D A. Sabah ayazı? Yağmurlar çamurlar? 55 derece asfalt sıcağı? Efendim siz bulunduğunuz klimaya dayanın yeter. Silverwing'ciler şu komboyu kulaklarında iyi bilir:
-Çıkırt (anahtar döner)
-Viiiyzzzzt (benzin pompalanır)
-Çıhşişişi vığığığığığığığığığı (günaydın patron nerde kalmıştık?)

Uzun yolun ortasındaki benzin molasında ya da 1 haftalık kampın sonunda bir sabaha karşı fark etmez hep sanki daha 20 saniye önce kapamışsınız gibi çalışmaya meyillidir.

Yağı ve suyu vakitli hatta vaktinden de bir tık önce değiştirin. Bu motoru kırmanız imkansıza yakındır.

* Gidiş: Gider efendim, gider. Tatlı tatlı 4bin devirlerde geze geze de gider, Rampa yukarı yeri tuta tuta da gider, fırlar sollama da yapar, meyil aşağı motor frenine asılır, kopar uzar gider...... Değişik bir ruh. CBR 600'ün scooter hali gibi.

Rüzgarı güzel takip edin. Önden umursamaz yarar gider. Ama yandan ani patlama yerseniz içini hoplatabilirsiniz. Motor sapıtmaz ama siz sapıtabilirsiniz. Kontrollü olunuz, biliniz. Scooterlar her yerleri kapalı olduğu için yandan rüzgarlarda yelken gibi olurlar. Efendilikleri gidiverir 1 saniyede. Şımarmaya gelmez.

* Duruşu: Çok çok önemli bir kısımdayız. Çünkü bilirsiniz ki motosikletler duramazlar, yavaşlarlar. Derdimiz o yavaşlama süresini düşmeden ve sapıtmadan en kısa zamana indirgemektir. Silverwing sınıfında ve sınıflararasında büyük bir deneyim sunuyor. ABS ve Kombine fren ikilisi hıza karşı resmen terör estiriyor. Sadece ön freni sıkarak bile çok kontrollü frenlemelere imza atarken, panik frenini geçtim çift kola 'aman yarapppiii' diye asılsanız dahi sizi silkelememek için her türlü çabayı gösteriyor. Sanki arkadan paraşüt açmışsınız gibi motorun geri çekildiğini hissedebilirsiniz. Yılların kombi fren deneyimi ve Nissin'in bilinen kalitesi ile dizginler parmaklarınızın ucunda.

* Aksesuar: Farları, sinyalleri, parkları değiştirin LED yapın. ÜStüne ne isterseniz takın sırıtmaz. Doldurulmaya bu kadar müsait nadir motor vardır. Balkan turu, Karadeniz turu, Yunanistan kaçamağı, Avrupa gezisi... Yapın efendim. Yolda en az 5 tane sizden görürsünüz...

Neleri daha farklı olsun isterdim?

Bakın burası çok kritik. Bu motorun saydığım tüm artıları ve hayatımdaki binlerce kilometre ve motor geçmişimin ardına Silverwing'e geri dönmemdeki sebepler bu motor olduğu halinde yapılmış diye. Biz bunun kafamıza göre şurası şöyle olsaydı dediğimizde inanın pek çok şeyi bozulurdu. Açıkçası benim değiştirebildiğim şeyler dışında bir şikayetim hiç olmadı. Neydi kornası, far ampulü, ön rüzgarlığı vs...

Ama piyasada dönen bazı istekleri kendimce değerlendirirsem:

Mesela ''lastikleri ufak, engebeleri keşke daha az hissetseydik'': Mantıklı, jant daha büyük olabilirdi. Peki üç beş kasisi rahat geçme pahasına o jant büyürse nelerden feda ederdik bunu hiç düşündük mü? Viraj giriş çıkış açıları, Mukavemet, denge noktası, frenaj, hızlanma, tork, beygir.... Bunu mühendislere bırakmalı...

''180 değil de en az 250 kilo taşıyabilseydim'' : Mantıklı. mangal yetmedi yakacak odunları da taşımak güzel olabilirdi heralde. Ha 2 kişi binince mesela 80+60 kilolar desek 140 eder. Kaldı 40 kilo. 2 kişinin bagajı ve ekstralar 40 kilo yetmez denebilir. Bu da station wagon değil malesef. Şunu diyen olabilir alternatif markalarda 200 üstü taşınıyor. Ama işte onda da başka özellikler bununla tutmuyor. Bu şasi + bu motor ömrü + bu sürüş kalitesi = 180kg MAX.

****Keşke daha az yaksa. İşte burada duralım. 600cc paralel ikiz blok silindir. DOHC motor. PGM FI var ki efsane işler çıkarıyor sürüş sırasında. Siz motoru stok halde tutarsanız 7 küsür saniyede 100e varıp yanağa makas atıyorsunuz. Touring Scooter yahu bu.

Ben bu araçla uzun yol olarak İstanbul - Alaçatı yaptım ve İzmir - Bodrum yaptım birinde 4.8lt/100 km diğerinde 51lt / 100 km fiks değer ile gittim. Bakın bu gidişin içinde 150km'leri geçmeler, paralı yolda asılmalar falan var.

Yukarıda yazdım CBR600'ün scooter hali gibi diye. Yol, lastik, rüzgar bu koşullar lehinize ise 5 litreyi zorlamazsınız bile. Ama koşul gözetmeden performans alayım, hop fılrayayım, ibreyi sona dayayayım (son derken 200 km sondur ve manyak videolar dayandığını gösteren muhtemelen program atılmış motor ve sport varyatör ile ve meyil aşağı ben bunu kastetmiyorum 160lara dayamak diyorum.) derseniz 8 litreyi de geçersiniz hiç de şaşırmam.

Bir de LPG mevzusu var ki, ayıp bir şey bu. Kapatıyorum açmadan konuyu. Fuel Oil bağlayın daha iyi. LPG neymiş ya. 20 bin km gidemeden elinize alırsınız motoru. Çöp olur çöp. Yazık günah.

Daha ne diyeyim? Denmez efendim. Üstünde yaşanır. Nereye gitsem planları yapılır. Bakkala da gidilir, Balkan turuna da...

Camdan bakın, aşağıdan size göz kırptığını görürsünüz, hadi gel gezelim diye :)